tisdag 11 januari 2011

Skolstart.....

Denna dagen började ju helt toppen....vi försov oss duktigt. Alla andra dagar har Stoffe vaknat tidigt men inte i dag, och idag skulle vi ju upp. Klockan 08:15 vaknade vi och då börjar dom skolan kl 08:30. Det är en himla tur att jag har två helt fantastiska barn som inte protesterar, de klädde sig och sen bar det av. Är inte bra att vara ledig så länge och defenitivt inte bra att sitta uppe och läsa bok till halv ett. Har börjat läsa twilightrillogin och kan bara konstatera att när man väl har börjat är det svårt att släppa.
Ska försöka läsa idag med så jag blir färdig med den.
Trodde inte att den skulle vara så bra, är ju inte riktigt mitt stuk men man kan ju ändra sig.
Imorgon bär det av för ett ultraljud och jag hoppas verkligen att allt är som det ska så det inte tillstöter några komklikationer. Har redan planerna klara för nästa parning och den tilltänkta hanen men kommer inte att lägga ut det på sidan förren jag vet att det blir valpar, men som vanligt är det ju så att vill man veta kan man ju alltid fråga.
Hur som helst så har jag världens bästa hund och jag är så glad att ha henne.Även om hon inte skulle bli stamtik för min kennel så är hon en stjärna.
Ska ställa henne nu i vår på club show och Hässleholm, kanske blir Stockholm och Ronneby men det hänger ju på när hon kommer i löp igen.
Lydnaden ska vi väll också hinna med så vi kan komma upp i tvåan, sen jaktproven det får vi väll se om vi hinner med. Mycket man vill men tiden räcker inte riktigt till. Det viktigaste är ju att man gör nått med dom så de får utlopp för sin energi och då menar jag ju inte springet i benen utan i huvudet.
Nu ska jag mysa med lillkillen, dricka kaffe och läsa bok...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar