måndag 11 oktober 2010

Hösten har kommit

Nu är det ju ett tag sen jag skrev, har haft en rätt tung period med mycket värk och trötthet. Nu börjar det ändå att lätta och med lite vackert väder så har suget efter att komma igång att träna hund också hittat fram. Skulle igentligen anmält till ett par lydnadstävlingar så vi kunde få vårt Lp men har faktist inte orkat.
Har tränat ändå en hel del apportering och det med blandade resultat men idag flöt det på riktigt bra hon stannade till och med på stoppsignal.
Vänta på att hon ska komma igång att börja löpa så vi kan para henne och förhoppningsvis har vi valpar till nästa år.

Besöket på spenshult gav inte speciellt mycket så det är bara till att köra vidare, spelar ju inte så stor roll att de tror att det handlar om stress för värken är ju kvar ändå. Har därför tagit det hyfsat lugnt, har ju lätt för att ta på mig en massa extra arbete i alla de former men det får nog vara slut nu. Tänka på mig och min familj i första hand.
Hur som helst så har det varigt riktigt fint väder och det lättar ju upp humöret en hel del. Har varit ute i skogen med Tilda och hon tycker det är lika trevligt som jag.
Hoppas inte vintern kommer än snö är ju inte min största passion även om det är roligt att se barnens glädje...
Nu är det nog dax att leta upp kudden är ju jobbedag i morgon
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar