söndag 6 januari 2013

2013 nytt år och nya utmaningar

Ja då har snart halva januari gått och mycket regn och rusk har det varit. Har blivit en hel del hundträning faktist och jag kan inte mer än säga att jag är mycket nöjd med mina hundar. Tess verkar ha förstått vad apporteringen igentligen går ut på...även om hon fortfarande tar sina små varv men de blir mindre och minder för varje träningstillfälle. Tilda sköter sig också bra idag var där en himla fart i henne och det va roligt att se. Jobbar fortfrande havtid men har bestämmt mig för att börja studera i vår, och det känns både roligt och skrämmande på samma gång. Hur som ska det mest bli roligt. Barnen har fått varsit rum nu och annexet är snart färdigt, mannnen guter för fullt nu och det ska nog bli bra när det blir färdigt. Mycket att fixa med när man börjar renovera men när det väl är färdigt så är det skönt. Har gått igenom utställningsåret som kommer och vi får väll se vad det blir men Tess börjar bli fin i både kropp och päls så någon av dem åker vi nog på. Hänger ju en del på när hon ska börja fälla igen..inte allt för snart hoppas jag. Har bokat röntgen till henne...våndas en del inför detta fenomen men det ska ju göras så det är ju lika bra att få det ur världen. Man kan väll inte ha så mycket otur kan jag tycka men det kan man ju inte ge sig på. Ha en underbar dag go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar