måndag 31 december 2012

Gott slut & gott nytt år från oss på Limeflowers kennel

Så då var snart 2012 slut och ska man summera detta året så har det väll både varit positivt och negativt. Jag har ju varit sjukskriven större delen av året, på både gott och ont. Har lärt mig en hel del om mig själv och om hur jag kan bli bättre på att hantera smärtan. Vilat upp mig både fysiskt och psykiskt innsett att man får ta en sak i taget och se vad som händer. Bestämmt mig för att ta ett steg vidare och börja studera, har ju insett att mitt jobb inte är det bästa för min kropp och ska man jobba 20 år till så är det dax att ändra inriktning. Har lite blandade kännslor inför att ta detta steget men kan andra kan väll jag : ) Planeringen av mitt kennelarbete kom av sig när jag blev tvungen att låta Klara somna in men tog fart igen när yrvädret Tess kom in i våra liv. Tack Katarina & Lars Ramberg som lät mig köpa denna lite toka.Tack för att jag får ha er i mitt liv och ta lärdom från er. Hon förgyller våra dagar men tokigheter & vi skrattar mycket åt allt hon kommer på. Hon har även fått fart på Tilda, vår första labbe, det var hon som gjorde att jag beslutade mig för att bli vid labbarna. Är så otroligt tacksam att Solvieg valde just denna lilla tjej till mig. Tänk att ha dessa underbara uppfödare i sitt liv, lycklig lottad kan man nog säga. Tilda & jag har varit ute på ett par rallylydnadstävlingar med godtjänt resultat i fortsättningsklass och 2013 är planen att vi ska bli klara med den och ta nästa klass. Dessa två är motsattser till varandra i fart men båda lär mig nya saker hela tiden. Idag var vi iväg och tog en promenad med Britt & pojkarna. Hundarna fick rasta av sig och vi med. De har alltid så roligt tillsammans. Tilda & Alex håller sig i ett lugnare tempo medans Tess & Putte far runt som värsta racermaskinerna genom skogen och de bara älskar det. Ja det är svårt att beskriva i ord hur mycket jag älskar mina hundar. Ikväll vänder vi blad och planeringen för 2013 är igång, en hel del planer på både hunderiet och livet ska ta form. Ingen som vet om det blir så som man tänker men en grovplanering är klar. ÖNSKAR ALLA JAG KÄNNER ETT GOTT SLUT & ETT GOTT NYTT ÅR!! /Ellinore med familj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar