söndag 4 juli 2010

Lydnadstävling mm..

Jisses vilket underbart väder vi har just nu, varmt och man känner för att tillbringa all ledig tid vid havet. Kan man ju inte men ska försöka ta en runda i veckan som kommer. I lördes var jag och tävlade i Bjuv, hett så det loa och resultatet kunde ju varit mycket bättre men, jag är ändå rätt nöjd. Vi skrapade ihopa 146,5 poäng och fick en 6:e plasering av 15 deltagare. Ja inte så dåligt men det var många ekipag som det gick dåligt för och till stor del hade det nog med värmen att göra. Vi kunde haft bättre poäng på linförigheten och när vi skulle genomföra apporteringen så tog hon apportbocken och sen spotta hon ut den. Jag blev helt ställd, är det nått hon får tior på så är det det momentet, men inte den dagen.
Hur som helst är det bara till att ta nya tag och anmäla till Råådalen i slutet av månaden. Ska väll kunna få 160 poäng någon gång. Det positiva är ju att platsliggningen var bra och hon låg även om där var en hund som gick upp. Tävlingen var trevligt genomförd och man träffar ju en massa trevliga människor.

Vi har grejat lite med brännet och idag tog vi en runda med bilen, Melvin ville bada i havet. När vi kom till skummeslöv tyckte han dock inte det var så intressant att bada. Var en sväng hemma hos mina föräldrar och åt korv, sen spika vi lite när vi kom hem och jag och Tilda gick en sväng. Har ju svalkat av rätt mycket nu så då kan man ju röra sig. Vi var innom Ängelholm en sväng så vi köpte en pool till Tilda, ska det fortsätta vara så här varmt kan det minsann behövas.
Nä nu är det nog dax att hoppa i sängen, kommer ju en dag imorgon med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar