torsdag 25 december 2014

Valparna snart 8 veckor

Nu är snart julen över för denna gången och det är skönt, man bara äter och äter och jag är inte så där överförtjust i julmat. Det är så mycket blandat så man mår ju inte så gott efteråt... Här har vi haft maginfluensa eller ja pojkarna i familjen jag har klarat mig peppar peppar ta i trä... jag har å andra sidan drabbats av en förkylning som heter duga. Dagarna springer iväg, på söndag blir valparna 8 veckor och när man tittar tillbaka fattar man inte var tiden blev av. De är nu några vilddjur som tar för sig av livet. Deras personligheter träder mer och mer fram och de vill vara med i allt som händer i deras omgivning. Vädret hade jag önskat vore bättre så de kunde vara ute lite längre stunder men de verkar nöjda med att få gå på upptåg några gånger om dagen. De ska vaccineras, cippas och besiktigas på söndag så sen är de redo för flytt. Än finns det ju 4 kvar som inte är sålda 2 hanar och 2 tikar. Har tagit lite nya kort på de små men det är inte helt enkelt att ta bra bilder på dem... men som sagt lite nya blev det ju.. Ja snart är detta året över och 2015 tar vid, tiden kommer att läggas på studier, utställning och hundträning.. ska sätta mig ner och planera in utställningar som vi ska åka på.. sen har jag ju en hel del att göra med LRK Skånes styrelsearbete att ta tag i. korten är stå & huvudbild på alla valparna utom på en tik som jag inte har något bra kort på, först kommer hanarna sen tikarna /E Önskar alla jag känner en fortsatt trevlig jul och ett gott nytt år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar