onsdag 31 december 2014

Sista dagen på 2014!

Jaha då var det nyårsafton & ett nytt år och nya äventyr på intåg. En summering av 2014 kan väl vara att Limeflowers kennel har fått sin första kull och en mycket trevlig sådan, ska bli så spännande att få följa dessa små liv och se hur de utvecklas. Limeflowers Pandora & Limeflowers Athena har flyttat till sina nya hem och jag har fått rapport att de har kommit till ro i sina familjer. Fortfarande finns Limeflowers Aros, Eros och Helia till salu! Limeflowers Hera stannar här hos oss. Det var inte enkelt att välja vilken tik som skulle stanna men tillslut så... Nu ska det bli spännande att följa hennes utveckling. Kommer att åka iväg på lite inofficiella med Henne, nyttig träning och alltid trevligt.Finns ju en hel del sådana att åka till här om kring. Tilda fick lämna oss, saknaden efter denna tös är fortfarande stor, satt och tittade på kort i går och minnena efter henne och hennes tokigheter bubblade upp... ja är ju inte alltid man får ha sina vänner så länge man önskar men hon kommer alltid att vara med mig i hjärtat. Så vad planeras till 2015 då... Ja så som planerna ligger så kommer LRK Skåne att arrangera en utställning i maj och en anatomiutbildning i oktober sen kommer det förhoppningsvis att bli fler aktiviteter under året men det vet man ju aldrig. Jag ska sätta mig och se vilka utställningar vi ska åka på, LRK´s Club Show går av staplen den 3 maj i Skara och den ska jag åka på, om jag sen har någon hund som är i kondition att ställa det återstår att se men dit planerar jag ju att åka. Sen blir det de här om kring och ev några lite längre iväg. Allt hänger på när löp och fällningsperioder infaller. Några valpplaner finns inte just nu men så klart tittar jag efter lämpliga hanar hela tiden. Att planera en kull valpar är inget man gör över en natt, det tar sin tid att göra olika utvärderingar av de tilltänkta avelsdjuren och hur de passar ihop. Att studera på högskola är en intressant upplevelse, men nu har jag nog fått kläm på det så nästa termin hoppas jag blir mindre stressande än denna har varit. Är ju alltid så att det tar en period att komma in i nya rutiner och när man inte riktigt vet vad som förväntas av en så kan det lätt bli lite förvirrande. Kroppen har väl inte riktigt varit med mig detta året men det är ju så när man har värk, det är mycket som kan påverka och vädret har ju inte varit det bästa. Nu ska jag försöka komma igång med mina promenader igen och lite mer träning så blir det nog bra. Nu vill jag bara önska alla jag vänner och alla jag känner ett Gott Nytt År!! /E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar