torsdag 12 december 2013

Himlen har fått tillbaka en ängel : (

Idag blev dagen väldigt sorgsen efter att jag fått beskedet om att vår älskade träningskompis Alex hade fått somna in igår. Sist vi tränade såg man att han hade det jobbigt med bakdelen men som alltid studsade han runt och var glad. Han var en mycket speciell hund inte bara för sin matte utan jag tror att alla som mött honom kände så. Han hjälpte många osäkra och rädda hundar att våga och aldrig att han var dum. Jag har varit med sen Alex var valp och redan då va han speciell och även om jag känner en enorm sorg så kan jag inte låta bli att le när jag tänker på alla upptåg han har varit med om. Jag kommer att sakna honom länge men det är inget av vad hans matte kommer att göra. Nu springer han i regnbågens land med sina syskon och mamma och han har det bra det vet jag men tomheten är ett faktum. Imorgon är sista dagen på naturkunskap 2 och det känns skönt att det snart är slut, behöver verkligen lite paus från läsandet ett tag eller i alla fall sådan lösning som jag inte kan styra över själv. Har börjat läsa fallet Tomas Quick av Hannes Råstam och ja vad ska man säga... om det är så det har gått till är det ju inte klokt. Att Quick är en trasig människa blir man snabbt klok på och för en annan kan det vara obegripligt att man skulle kunna erkänna mord som man inte har begått och sitta av så många år men man vet ju också att människor gör mycket tokigt för att få uppmärksamhet eller bekräftelse i sitt liv. Ja vi får väl se vad jag tycker när jag läst färdigt boken. På ledigheten ska jag försöka hinna med några böcker till så att jag kan pricka av på att göra listan men jag ska ta det lugnt med... och försöka komma igång med promenaderna igen, har kommit av mig där eftersom jag har mycket att stå i och det mörknar mycket fort ute nu. Sen vill inte min kropp riktigt som jag just nu men det blir väl bättre när jag kan koppla av lite med. Snart jul... hmm jag det blir säkert bra även om jag inte riktigt känner för det, är så stimmigt och alla är så uppjagade så jag blir trött bara jag tänker på det, varför är det så tro det ska ju vara en avslappnad och trevlig helg där man umgås med familj och vänner på ett lugnt och trevligt sätt men det har liksom försvunnit för nu ska man hinna med så mycket så jag tror man glömmer bort att mysa. I januari börjar pluggandet igen och då lite roligare ämnen... förutom matten då men det ska väl gå vägen det med bara till att köra på och göra det bästa av det. Nä nu blir det till att ta en kopp java och sätta sig i soffan och glo en stund på tv med lite blandade känslor Himlen har fått tillbaka en ängel vila i frid min vän <3 /E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar