tisdag 31 december 2013

2013 slut.. 2014 here we come......

Ja då var vi inne på årets sista dag. Har varit ute med hundarna på en promenad och de tyckte nog det va lika skönt som jag. Solen har varit framme idag och även om det har varit like kyligt så var det skönt. Så vad har då hänt under 2013... tja vi har ställt ut en del med bra resultat, tränat en hel del apportering både hemma och för bästa Mirjam Axner. Jag kan ju varmt rekommendera privat träning det ger en himla massa nya vinklar och träningstips. Vi anmälde till NKL B-prov men tyvärr blev det inställt p.g.a is ja och jag skulle tro att det var den enda dagen som det va så kallt.. ja ja bara till att träna och anmäla till våren istället. Tess är en super duktig hund och super rolig att träna, Tilda har inte varit ute på banan i år eftersom det har dåligt passat med mina helger och tävlingssäsongen men vi får väl ta tag i det 2014. Hon har ett 1:a pris till i fortsättningsklassen i rally för att erhålla diplom och gå upp en klass och det är egentligen inte så svårt om bara jag kommer igång. Plugga är riktigt roligt även om det tar på krafterna, man är aldrig ledig och det är inte det enklaste att sitta hemma med det. Till våren ska vi ge oss på matte igen bläää säger jag med det måste till om jag ska kunna söka in på de utbildningarna som jag planerar. Bara till att bita i det sura äpplet och köra på, det blir säkert bra hoppas jag. Ett högskoleprov är gjort och i vår ska jag ge mig på det andra.. nu vet jag ju hur det går till så då blir det lite lättare hoppas jag. 2014 kommer som sagt att innebära mer pluggande men även hundträning, familjemys och andra aktiviteter och något jag lärt mig under åren är att jag måste lyssna på kroppen min och planera efter den..har man en dålig dag så har man. Kommer alltid en bättre efter om man kan behärska sig och ta det lite lugnt. Förhoppningsvis ligger värken lugnt men det kan man ju aldrig veta. Ikväll blir det en runda till svägerskan sen hem och titta på raketerna i lugn och ro.. skönt tycker jag då kan man gå och lägga sig när man vill ; ) Ha nu en underbar nyårs afton och var rädda om er så ni kan njuta av det nya året. MVH Limeflowers kennen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar