söndag 13 oktober 2013

LRKs höstutställning avklarad

Så då var vår höstutställning avklarad och det gick bra denna gången med. Var en del strul för vår stackars domare som fick lite längre tid på tåget än förväntat men det är ju sånt man inte kan styra över. Hon kom till Skåne till slut och även om det blev senare än tänkt så blev det ju bra. Jag undrar om man är medveten om vilket hästjobb det ligger bakom ett sånt här arrangemang, jag tycker att det är jätteroligt så missförstå mig inte men jag är helt jävla slut både i kropp och huvud. Är mycket som ska förberedas och lika mycket som ska plockas undan efteråt. Det jag tycker är det viktigaste med dessa tillställningar är att man har trevligt och att man lär känna nya människor. Alla som hjälpte till skötte sig utmärkt och denna gången la vi in lite apporteringsuppvisning/prova på och jag tror att detta va ett uppskattat inslag, kan alltid tända någons nyfikenhet och kanske att man vågar prova eller söka sig till dessa aktiviteter. Min presonliga åsikt är att även om man inte jagar så är det en viktig bit att låta labradoren få göra det den är skapt för, att apportera. Sen vad den apporterar brukar inte spela så stor roll för hunden utan det handlar mer om själva jobbet den utför. I dag handlar mycket om att man tävlar, och visst är detta bra för att meritera sina hundar men man ska inte glömma att alla har inte tävlingsintresset men att gå ut och låta hunden få apportera några dummies några gånger i veckan gör att man får en glad och nöjd hund, det vill säga om hunden tycker att det är roligt och det tror jag faktist att alla labbar gör. Nu blir det till att slutföra allt efter utställningen och sen behöver jag nog vila upp mig innan det blir dags att börja planer inför nästa års evenemang. Förhoppningen är att vi ska utveckla och föra klubben framåt med fler och intressanta event under året så det blir till att gnugga ideeknölarna en del. Nästa helg bär det av till Stockholm för labrador konferens och detta ska bli superkul och hoppas att man får nya tips och utbyten med folket i labbevärlden. Nä nu blir det till att ta tag i dagen... kommer inte att hålla så hög fart idag men dock blir det väl något gjort kanske. /Ellinore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar