måndag 14 oktober 2013

En bra dag med hundträning

I dag har jag tränat mina odågor till hundar. Har ju legat nere några dagar eftersom jag har haft fullt upp med utställningen. Idag tog jag tag i detta och gick ut och tränade på gräsmattan. det fungerade superbra, hon gick fint nära mig och hon bar dummien så fint så. Tog en promenad med svägerskan på kvällen och när vi gick där och pratade om att älgjakten hade börjat idag och att vi inte skulle gå i skogen så helt plötsligt står där en älg i skogen. Först trodde vi att det var en sten men när den började gå såg vi att det var en stor rackare. Hundarna la inte märke till den och den kunde lugnt trava in i skogen. Man kan ju hoppas att den får leva men det finns väl alltid någon jägare som får den på kornet. Veckan är som gott fullbokad med pluggande och sen på fredag bär det av till Stockholm på labradorkonferens och det ser jag fram emot. Ska blir spännande att träffa både gamla och troligtvis nya människor och utbyta tankar och funderingar på hur vi ska värna om vår underbara ras. Sen tycker jag ju det är rätt trevligt med att ha en hotellvistelse med god mat... får man ju hoppas. Jag har alltid blandade känslor inför en sådan helg, vill ju vara där men samtidigt så vill jag ju vara hemma hos familjen. Jag vet ju att de klarar sig bra utan mig ett par dagar men ändå. Nä nu blir det sängen kommer ju en dag imorgon med. /Ellinore

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar