torsdag 7 juli 2011

Tävlingarna avklarade med blandade resultat.

Ja jisses som det kan bli...märks att man är ringrostig när det kommer till tävlingsbiten. Rallylydnaden gick bra men hade gått mycket bättre om inte jag hade tabbat mig på två skyltar. Ja ja lika glad är jag för det.

Gårdagens debut på workingtest var ju en upplevelse av sitt slag.. Jag hade inte den blekaste aning om hur det var upplaggt så det var bara till att kassta sig handlöst in i leken. Av 5 stationer fick vi poäng på 2 st. På första som var markering + linjetag drog hon iväg innan jag han ge henne komandot men hon hämtade dummin bra och kom med den fint men det får man ju inga poäng för.
2:a stationen gick bättre så där fick vi 13 poäng och det var ju alltid nått.
På 3:e stationen satt vi nedanför där markeringarna föll och när vi kom upp och det var dax för oss så hade hon inte tid att vänta utan drog direkt..hon hade ju faktist sett en massa dummis falla just där ( även om det inte fanns någon just då)ja ja det var ju 0:a där med.
4:e stationen var vatten och som tidigare hade hon faktist inte tid att vänta utan så fort dummin gick i vattnet så drog hon, kom in med en del omvägar men endå..0 poäng.
Sista stationen var det dummikasstare de sköt med och på första makeringen så hann nog inte dummin landa innan hon drog iväg..men hon hämtade den snabbt och lätt och när hon kom tillbaka var hon såå nöjd med sitt arbete den tosan. Sista markeringen fick jag henne till att sitta kvar och den gick iväg långt..men skam den som ger sig efter en liten stund kom hon med den i bra fart och på den stationen fick vi 3 poäng. Tror vi fick dessa för att de slapp hämta dummisarna till fot ; )

Ja ja nu har vi provat detta och jag kan inte mer än medge att det var kanonroligt så detta var inte sista gången vi går ett workingtest..ska bara träna stadga så kan vi nog skrapa ihopa lite fler poäng. Hur som så hade vi roligt och det var lärorikt att ha gjort det. Övning ger fördighet heter det ju så det är bara att köra på.

Har anmält oss till 2 rallytävlingar till och då får vi väll se till att läsa skyltarna ordentligt så vi får bätre poäng.

Imorgon är sista jobbedagen innan semestern och det ska bli så skönt, får hoppas på bra väder så man kan slappa vid havet och grilla en massa, ja och om ca 2 veckor kommer nytillskottet...ska bli roligt med valp igen.
Nä nu ska jag hoppa i säng så man orker jobba sista dagen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar