söndag 20 februari 2011

En skön helg

Idag har det varit underbart väder, stålande sol även om det har varit kallt. Tida kom hem i onsdags och ja så som hon snacka när jag hämtade henne har jag aldrig hört henne gnabba på. När vi kom hem gick hon och la sig i biabädden..sen låg hon där i två timmar och glodde under lugg. Var väll rädd att hon inte skulle få stanna hemma ; )
Såret ser bra ut och verkar läka som det ska.,, märks att hon är öm men hon blir piggare och piggare för varje dag och det är skönt. Idag har hon varit utan kragen en hel del och faktist rör hon inte såret, när hon har kragen springer hon in i allt och ja man ska ju inte skratta men det ser ju hyfsat roligt ut. Ska in på Torsdag och ta stygnen så då får vi väll hoppas på att hon slipper kragen.
Igår var vi hos svägerskan och åt kykling och tittade på melodifestivalen och det var lika trevligt som alltid.

Idag har jag tillbringat förmiddagen uppe på brukshundklubben. Kollade på jaktkursen, de hade lydnadsträning idag och det såg mycket bra ut. Blev sugen på att träna men man får ju lugna sig ett tag nu tills hon har läkt.

Nu ska jag och barnen vara lediga en vecka och det ska bli såå skönt, får väll se vad vi hittar på, skulle tro att det blir bia en dag sen vet jag inte men nått ska vi nog kunna hitta på.
Nu ska jag titta på en film sen får vi se hur länge man orkar vara uppe
Ha det gött

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar