söndag 20 maj 2012

Utställning i Hässleholm & hundträning

Igår var jag och Tess i Hässleholm på Nationell utställning. Det gick mycket bra, 1:a pris med HP och BIR valp. Vi hade fint väder ända fram tills finalen då började det så klart regna. Vi var inne i finalringen och vände men sen fick vi gå ut direkt..ja ja hade inte förväntat mig nått annat.Tess skötte sig kanonbra jag kan inte vara annat än nöjd. Idag har vi tränat på läxan inför apporteringskursen på tisdag. Det gick riktigt bra, Tess kom faktist in med dummisarna med lite hjälp från min sida. Hon tyckte nog att det var roligt för hon såg väldigt nöjd ut. Tilda där emot sköte sig inte alls, jag trodde faktist att hon skulle vara riktigt taggad på att få jobba men istället lullade hon bara runt och åt gräs och annat. Ja man ska ju inte bli förvånad för det är ju sånt som hon gör. Vi fick i alla fall tränat stadga med båda och det kan ju Tilda bra. Nu ikväll har jag och branen varit ute och gått med dem och barnen har lekt en del.Nu ligger de här i soffan och snarkar, trötta och nöjda. Ja jag är minsann inte så pigg jag heller, vaknade tidigt i morse fast jag nu tänte att jag skulle ta mig en sovmorgon. Blir inte som man tänker sig men det är bara till att köra på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar