måndag 15 maj 2017

En underbar dag i Fulltofta

Jisses vad tiden bara springer iväg, tyckte inte det var länge sen denna terminen började och det kändes som en evighet till vårens ankomst och nu är terminen snart slut och våren har kommit igång på riktigt. Vi har varit iväg på några utställningar och det har gått fantastiskt bra för Nova. Nu har hon gått upp i unghundsklassen så nu får vi se hur hon tar sig där. I söndags anordnade Jägarförbundet i Skåne jakthundens dag, det var ett mycket trevligt arrangemang med tipspromenad och möjligheter att prova på olika aktiviteter. de hade även deras egna apporteringstest. Jag var en av deltagarna som stod i Labradorklubbens tält och Hera fick följa med. Det hade varit kul att gå apporteringstestet men eftersom Hera inte kan sitta kvar gav jag mig inte på det men min kära bror Peter och hans fru kom ner med Tess och de gick det och de klarade det med bravur. Så glad för detta och det som va lite synd var att jag inte tittade på under tiden men jag skulle tro att det hade kanske stört mer än gjort nytta. Vi har bearbetat vår litteraturöversikt riktigt bra (tror jag) så nu får vi se vad vi får för respons på den av vår handledare. Tänk att snart är denna terminen slut och det återstår bara ett år av studier på högskola. Fattar inte var tiden tog vägen det är nästan skrämmande vad tiden går fort. Kommer lite utställningar framöver och sen är det snart dags att börja jobba... ja jag säger det hoppas det är lite lugnare än förra året.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar