fredag 12 augusti 2016

Valparna snart 5 veckor

Oj vad tiden den går imorgon är valparna 5 veckor och nu händer det grejer. Det har inte varit något strålande väder så de har inte haft många tillfällen att vara ute på men nu de senaste dagarna har de varit ute och upptäckt världen. Har kommit igång med lite träning av de två andra hundarna och det uppskattades av dem. Tess är väl inte lika nöjd då hon inte får följa med än men hennes tid kommer. För Tess börjar en rehabilitering men vi får ta det lite lugnt eftersom hon fortfarande diar sina små. Idag skulle egentligen båda töserna fått följa med men när vi skulle köra ville inte min gamla volvo starta så det blev bara Hera som fick följa med. Hon däremot tyckte det var toppen. Vi har en lång väg tills vi är redo att starta på prov men att hon klarar av att apportera är det ingen fråga om. Hon har bra fart och använder näsan på ett bra sätt och ger inte upp i första taget så med lite mer lydnad och stadga så blir det nog bra. Skulle behöva gå kurs men jag vet inte riktigt när jag skulle hinna med det, skolan, familjen och alla vardagsbestyr tar sin tid så vi får väl se om vi kan traggla på för oss själva. En annan möjlighet är ju att ta till privat tränare som kommer hit, vi får väl se om det kan vara ett alternativ till hösten när jag har lite bättre koll på hur terminen ser ut. Min käre storebror och hans fru kom på besök förra helgen och det var superkul. Har inte träffas Peters fru sen deras barn var små. Tiden bara springer iväg och det är väl tur att det finns andra sätt än brev att hålla kontakt med sina syskon och familj. Nu är det två veckor kvar att jobba sen är det tillbaka till skolan, hade planerat att jag skulle få en veckas ledigt innan det blev dags men eftersom vi börjar lite tidigare så blev det inte så. Bara till att köra på och se glad ut, så är det när man studerar i vuxen ålder ingen rast och ingen ro. Det blir några lata dagar till innan det kör på igen synd bara att vädret inte har varit på min sida, inte en enda dag på stranden denna sommar men vad gör det.

1 kommentar:

  1. Men åhhh sååå sött. Den gula alltså �� hälsar Amigo

    SvaraRadera