tisdag 9 juni 2015

Skolslut och arbete på g

Jisses vad denna terminen gick fort, skönt samtidigt som jag nu istället ska jobba några veckor. I helgen var jag med bästa Katarina i Norrköping... vi drog på morgons vid halv tre och var hema igen kl 22:00 eller ja jag har ju en bit från Katarina så hos dem va vi vid nio. Katarina hade två underbara hundar med sig och Kroppsmarkens Illutration " Ludvig" vann valpklassen med Hp och slutade som BIR-valp. Han är verkligen en riktig litern pralin den killen, ska bli spännande att följa honom i framtiden. Trasy placerade sig tillslut som BT-4 Idag har det varit fantastiskt väder ute och man har nästan men bara nästan kännt att det är juni månad, får hoppas att det håller i sig för nu längtar jag efter värme och sommar. skolavslutningen närmar sig och det märks på barnen att de är trötta och de behöver en paus i skolvärlden, brukar göra dem gott med ett lov och förhoppningsvis lite roliga upplevelser. Ska till Hällevik, High Caparall och förhoppningsvis till Lisseberg en runda i sommar om vi nu hinner med allt. Tiden brukar gå så fort när man är ledig så innan man vet ordet av är det dags att börja jobba igen. Jag ska iväg på några utställningar, blir närmast Borås och Tvååker sen får vi väl se vart det bär hän och om damerna behaga behålla pälsen på. Planerna på att para NIke är i full gång och förhoppningsvis kommer jag att ha bestämt mig inom kort, det är inte bara till att ta vem som , mycket som ska klaffa och mest av allt måste jag ju själv tro på kombinationen annars kan det ju spela kvitta liksom. Har några hanar jag kollar lite extra så vi får väl se vad det blir av det. Än är det ju inte dags, ögonlysning ska göras först och sen får jag väl va snäll och ta kontakt med hanhundsägaren för vidare planering... spännande men inte som sagt helt enkelt... Nä nu får det bli sängen kommer ju en dag imorgon med har jag hört Natti Natt go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar