tisdag 5 maj 2015

En helt fantastisk helg!!

Vilken helg det har varit, åkte i fredags till Skara för att ägna mig åt utställningsaktiviteter. Jag hade Tess och Hera med mig och på lördagen var det utställning i Lidköping och på söndagen var det Labradorklubbens Club Show. Det var Skaraborgs region som anordnade det i år och det var ett mycket trevligt arrangemang. På lördagen var det Jonny Andersson som dömde och Hera placerade sig 4:a med Hp. Tess fick exellent men oplacerad. Mycket nöjd åkte vi där ifrån för att inta en mycket god middag på Jula hotell. På söndagen var det då dags för LRKs Club show domare var Mrs Fiona Braddon kennel Trendlewood Storbritannien hon dömde valpar, hanar, uppfödare- och avelsgrupp och Mrs Margaret Litherland, kennel Oakhouse dömde tikar. Dagen började med vackert väder och trevlig stämning runt ringarna. När det var dags för Hera att visa sig i sin klass bland 8 andra valpar tänkte jag att det vore ju roligt om man blev placerar och gissa om jag blev ställd när vi vann vår klass med Hp. Det blev lite stressigt eftersom Tess skulle in i den andra ringen men med lite trixande så lösta det sig. Tess skötte sig som vanligt utmärkt men hon föll inte domaren i smaken och så är det i denna världen, det blev mer tid för att titta på hanarna. Hur som så skulle vi ju in i BIS finalen. I BIS-finalen placerades vi 2:a.. har nog inte fattat riktigt vad som hände men vilken glädje och vilken känsla att få vara med om detta med min första egna uppfödning Hela vägen hem satt jag och log ett fånigt leende och tänkte på hur dagen hade slutat.. ja det är svårt att beskriva det i ord. Mina älskade töser var så duktiga och det är alltid lika roligt att komma ut på dessa äventyr när man träffar andra labradorägare/uppfödare. Emma Brantsjö tog kort tack Emma Jag försöker få ordning på hemsidan men det tar längre tid än väntat, men med tiden ska jag nog lyckas få till det.. Nä nu blir det sängen kommer en dag imorgon med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar