onsdag 29 april 2015

Våren har kommit till Skåne!

Tänk vad tiden den går, maj månad börjar närma sig och vår & sommar utställningarna börjar ta fart. Ska börja packa inför helgens bravader. Jag, Tess & Hera ska bege oss upp till Lidköping för utställning där på lördagen och sedan vidare till Skara på söndagen för att ställa på Labradorklubbens Club Show. Detta är ett stort event som jag tycker är så kul. Man träffar så mycket folk och det brukar vara en så mysig stämning runt ringarna. Det blir ju inte sämre av att man får se lite nya hundar och det kan ju vara bra nu när planeringen av parning är i stargroparna. Har ställt lite tidigare och både Tess och Hera har skött sig exemplariskt Lilloppan är så väldigt enkel att ha med sig och ja det är ju Tess med. Vi har varit på några inofficiella utställningar och en officiell och Hera har placerat sig bra på alla dock har hon ju varit yngst. Planerar för fullt för en valpträff med Heras syskon och det ska bli så kul att se dem. Tänk att de snart är 6 månader, var tar tiden vägen ?! För övrigt går det i ett, pluggar och pluggar och där emellan ska familj, hundar och träning hinnas med och så lite arbete med LRK Skånes arrangemang fixas med. Kroppen är väll inte riktigt med mig nu men det hoppas vi på går över i det snaraste så att man kan njuta av en varm och skön sommar. Uppdateringarna på hemsidan går inte riktigt som jag vill då det nya programmet inte vill som jag vill men om jag bara kommer på hur det fungerar så ska jag nog uppdatera men så länge får man hålla tillgodo med min blogg ; ) Mer uppdatering kommer efter helgen Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar