lördag 8 november 2014

Valparna växer och frodas!

Så då har det gått en vecka sen Nike började sin valpning, och de små liven växer och frodas. De har fördubblat sin vikt och även om de är både blinda och inte hör så vet de precis hur de ska ta sig till matbaren... tänk vad naturen är finurlig. Nike sköter om dem med omsorg och ser till att de både blir städade och får mat som de ska. Tess tycker nog det är rätt trist att inte ha någon att härja med men samtidigt får hon ju all uppmärksamhet av oss så det jämnar nog ut sig i slutet. Skulle kört till klubben en sväng i helgen tänkte jag men så fick jag nys om att det har varit fall av kennelhosta där så jag stannade hemma, vill man ju absolut inte ha hem med småvalpar i huset. Har förstått att det grasserar mycket nu över hela landet. Brukar väl vara vid denna tiden på året så man får ju vara lite försiktig. Idag har det varit utställning i Åstorp och jag har nog varigt på den utställningen varje år, även om jag inte har ställt hund men i år blev det inte så. Får komma igen nästa år och ställa ut lite mer, har ju inte ställt mer än på 2 utställningar i år men så är det nar man har annat att lägga sin tid på.. Blir det så att vi sparar en tikvalp från denna kullen så har jag ju 2 st som jag kan ställa ut under 2015..ja eller 3 men jag tippar på att det tar lite tid innan Nie är tillbaka i sin glans ; ) Ha nu en underbar helg så kommer det lite nya bilder på valparna lite senare i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar