fredag 30 augusti 2013

Snart är sommare slut och pluggandet med...

Jisses vad tiden den går, skolan har börjat både för mig och barnen. Jag har nu klarat av 5 veckors engelska och är riktigt nöjd med resultatet. Ja vad har annars hänt.. jo vi jag & Tess har gått en kurs i Labradorklubben Skånes regi och det var nyttigt för oss båda. Hon har gått från klarhet till klarhet och jag är så nöjd med denna lilla tös. Hon har gjort ett MH (mentalbeskrivning) och det gick kanonbra det med. Vi har inte ställt ut sen i maj eftersom hon började fälla och det är ju ingen mening med att visa en hund i dålig päls. Däremot har jag varit med Katarina Ramberg en hel del vi har varit i Ronneby, Gustavsberg där Thurbajen Baltic King(James) blev champion, och i morgon bär det av till Stockholm på minnesutställningen i Vallentuna. Den är på söndag. Hade planer att mina hundar skulle vara i päls så jag kunde ställ ut dem men så är ju icke fallet så jag beslutade mig först för att stanna hemma men idag beslutade jag mig för att hänger på ändå som sällskapsdam och så får vi hålla tummarna på att det går bra. Nu börjar allt komma i sin vanliga trall och det är skönt på ett sätt och på ett annat inte för sovmorgnarna försvann ju men man kan ju inte få allt utan dem får man försöka ta på helgerna. Nä om man skulle hoppa i bingen så man orkar upp imorgon, vi ska ju inte köra så tidigt så det blir en liten sovmorgon imorgon och det är ju skönt. Ha en underbar helg go vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar