onsdag 27 februari 2013

Handlerträning för Mikael Nilsson i Hässleholm

I går var jag iväg med Tess och tränade hanling för Mikael Nilsson. Var en intressant kväll. Tess skötte sig utmärkt även om hon fick för sig att det var sitta hon skulle : ) Hon rörde sig utmärkt och tillslut stog hon riktigt bra. Är bra miljöträning att träna innomhus, händer ju inte så ofta eftersom vi oftast har våra utställningar utomhus. Var en blandad skara, och väldigt lärorikt att titta och lyssna på tips och råd som övriga fick. Är ju mycket som man inte ser eller tänker på när man själv håller i snöret. Med lite träning och att jag kommer ihåg att stå balanserat så kommer det att bli bra. Messta delen hänger på mig och inte på Tess, hon är en naturbegåvning : ) Har jobbat sista dagen nu och studierna tar fart på måndag, spännande ska det bli. Ska bara struktiurera upp mina dagar så att jag hinner med det jag ska. Har fått tid till undersökning nästa vecka och det känns ju så där, måste ju göras men är inte så kul. Ja ja bara till att ta tag i det och hoppas på att det blir första och sista gången man ska genomgå detta. Är säkert inget allvarligt men det ska ju kollas upp. Har förbannat ont i händerna nu men ska vänta en stund med injektionerna i händerna, har ju bara gått 3 månader sen sist och jag hoppades på att kunna slippa några månader till. Har haft fint väder och idag är det kallt men vackert väder. Om attl blir som jag tänkt mig så blir det en sväng med hundarna i em. Tilda verkar inte ha ont i sina tassar efter ingreppet på sporren och det är ju skönt att det gick så bra. Är aldrig roligt när de skadar sig. Nähe om man skulle ta tag i sitt liv och göra nått vettigt...vad nu det kan vara /E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar