torsdag 16 augusti 2012

Hundträning

Idag har vi varit iväg och tränat, känndes helt fantastiskt. Körde linjetag med Tess där Britt stog lite vid sidan bara för att inte störa henne jättemycket.Hon hade bra fart, det har hon ju alltid hon kom direkt in till mig utan några konstigheter. Vi grejade lite med detta och det fungerade att Britt gick ut och kastade en dummie men hon gick till baka innan jag skickade henne. Hon fokuserade en del på Britt men släppte det för att gå ut och jobba. Känns bra när man har hittat ett sätt att lösa problemen på och det har jag Britt att tacka för som håller mig i hampan : ) Tilda skötte sig också jättebra, hon blev lite störd av att där hade varit vildsvin och bökat runt men det blev bra ändå. Har sänkt mina krav och känner att detta passar Tilda bra. Kan vara lite stökigt att jobba med så olika hundar men om man bara tänker till innan man gör nått så blir det bra. Tess får man vara lugn med och Tilda får man pucha på lite men man lär så länge man lever : ) Imorgon blir det till att ha lite fest sen bär det av till Götebog på Labradormästerskapet. På lördagen är det WT och på söndagen är det utställning, skullle gärna velat vara där båda dagarna men man kan inte allt som man vill så det blir till att vara på utställningnen. Nu ska jag njuta av mina sista semesterdagar sen blir det till att börja jobba på måndag. Ska bli rätt skönt att komma tillbaka till rutiner och barnen behöver tillbaka till verklighten. /E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar