söndag 21 februari 2010

Disco & utbildning...

Jisses vad helgerna går fort, hinner ju knappt med. I fredes var det dax för disco igen. Jag stod med där för att kolla om det var bättre ordning denna gången och det var det. Stoffe dansade och såg ut att ha riktigt roligt, även om han inte vann danstävlingen.
Både Lörd & söndag har jag och Tilda tillbringat på Hässleholmsgården,har varit utbildning i labrador retieverklubbens regi. Vi har fått grunderna i att bedöma hundar och den anatomiska uppbyggnaden av hund. Mycket intressant, det var Agneta Cardell som höll i det och det gav mycket. Var en hel del aha upplevelser, finns mycket som man inte tänker på men när man börjar bena ut det så ser man att allt har ett samband.
Man behöver ju träna sig på detta för det är inget man lär sig på en helg men det är mycket intressant så riskan finns att man kommer att springa runt och kolla vinklar och helhet på alla hundar man träffar : )

Tilda springer runt och kissar en hel del så jag tror och hoppas på att löpet är i antågande men man vet aldrig hon kan ju luras lite.
Imorgon är jag och barnen lediga, är ju sportlovs vecka nu. Jag hoppas på sovmorgon, det är ju ett tag sedan man hade det.
Hoppas nu bara det inte kommer mer snö, är så himla trött på att skotta & tungt är det med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar